söndag 22 januari 2012

Lite tradigt eller?!?

Hej vinterland... både på gott och ont måste jag säga. Visst blir det ljusare och lite mysigare ute. Jag har dock inga småbarn längre som säkert längtat efter snö. Utan istället tänker jag på nackdelarna som trafiken och nu måste jag pälsa på mig mina termobyxor, mössa... åh vad jobbigt det blev. Jag är så fruktansvärt frusen så jag längtar verkligen till en varm vår och sommar...:) Jag har ju också min kära sambo som fullständigt tappar humöret, för som vaktmästare måste man helt enkelt skotta, trots att vi själva bor i lägenhet nu...

För övrigt så har helgen varit lugn och skön och kanske en aning tradig också... Iband blir det lite småtråkigt att ha det för lugnt, men jag vet att jag behövde det. Jag har styrt undan en del här hemma, tvättat, tagit ner julgardinerna och faktiskt ljusstakarna,... redan?, ja jag vet...:) Men det är riktigt trist att ta ner dem. I don´t like it!!

Tradigheten kan också berott på att gå här hemma med en förkyld sambo, ni vet så gott som dödssjuk...:) Och så tyckte jag det var himla sorgligt när Håkan Juholt läste upp sitt avskedstal...:)Jag tror det kanske var nödvändigt, men när man känner personen ifråga blir det väldigt känslosamt och jag lider med hela familjen, och tänker massor på grabbarna... Jag tycker heller inte att Håkan fått en värdig chans att visa vad han går för, riktigt trist...:(

Och så en tredje tradighet, handbollsmatchen mot Polen... Vad hände??? Jag var helt slut efteråt. Hur i hela friden kunde det vända så snabbt?? Det som började så bra. Handboll är verkligen min favoritsport, har visserligen inte så många, men landslagets handbollsmatcher missar jag inte, som gammal handbollspelare jag är...:)


Får mig att känna mig bra mycket gladare..:)


Sommar och Kreta 2011

Må så gott denna sköna söndagskväll!!

Kramar i massor Marie!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...