lördag 7 januari 2012

Laddat batterierna

Jag har haft ett mycket lugnt och skönt jullov, verkligen bara gjort det som fallit mig in, träffat många nära och kära, läst, tittat på film, haft sköna sovmorgnar, surfat på datorn, gått promenader med Jeko m.m. Jag hade ambitionen att göra en hel del annat på lovet, sådana där måsten som inte alls är roliga, men jag har verkligen inte orkat, inte haft lust helt enkelt och vad blir det av det??? Jo, man känner sig oerhört LAT..... Och det är nog det jag har varit, riktigt lat....

MEN så såg jag ett program igår där en professor sa att man måste ha dagar där man tar igen sig och inte gör någonting för det är då som hjärnan laddar om. När man går på högarv jämt kan inte hjärnan ladda batterierna... Det där tycker jag kändes riktigt bra, man får alltså vara lat, eller ta igen sig och bara ha mysdagar och göra sådant som faller än in eller rättare sagt det är t.o.m. viktigt att ha sådana dagar för att ladda batterierna och orka vidare. Jag vet ju att när jag sätter igång så är det 110 igen och det finns inte mycket tid för lata dager eller att "tomglo" som är mitt favotitord från min förra chef...:)... Så jag hoppas att min hjärna är fulladdad för en ny intensiv termin men härliga och målinriktade elever...:)



Snacka om en avkopplande bild som Emma tog på Johanna i somras!!

Må så gott och njut av denna härliga lördag!!


Kramar Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...