onsdag 4 januari 2012

Ena foten redan i jobbet!!

Välkommen 2012...:) ett väldigt blåsigt sådant måste jag säga, men vi hoppas vinden vänder för året har redan börjat med lite tråkigheter, men som sagt vi hoppas fortfarande på ett lyckosamt år...:)

Mitt jullov börjar närma sig sitt slut och jag är redan inne i jobbet. Så är det ju att vara lärare, loven är till för att planera,... Hur ska vi annars hinna? Jag har idag suttit och funderat ut hur vi ska fortsätta med hemkunskapen nu när vårt Nobeltema är över, det är en himla massa i det centrala innehållet som ska hinnas med på ett år.



Jag har också planerat engelska... Jag ska ha en engelska grupp denna termin... Vi har gjort tre grupper av våra elever så nu ska vi ha varsin grupp, jag, Ann och Angelica. Det ska bli roligt, men man kommer snabbt ifrån det. Jag har faktiskt funderat på att blogga med min grupp, de ska helt enkelt få göra blogginlägg där de får berätta om mer vardagliga situationer och så får de skriva kommentarer till varandras inlägg och förhoppningsvis får vi andra att kommentera också. Jag tror på detta och framförallt att de lär sig av detta...:) Kommunicera genom olika medier...:)

Önskar er alla en trevlig kväll!
KRAMAR Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...