söndag 15 januari 2012

Firat Johanna i Stockholm!

I´m back!! Jag visste att det skulle bli lite glest på bloggen när jag kom igång att jobba, men nu är jag här och hemma från Stockholm är jag också...:) För första gången var inte Johanna hemma när hon fyllde år, istället åkte vi och firade henne på Lidingö....) En riktigt trevlig familjehelg och även mamma och Leif var med. I fredags åkte vi till en indisk restaurang "Kashmiri" och åt supergod mat. När vi satt där och njöt av den goda maten dök Ulf Brunnberg upp och när man är från landet börjar man ju tissla och tassla, "titta Vanheden"....:) När jag skulle fota oss vände han sig om och tittade rakt på mig och jag var SÅ nära och vända kameran rakt mot honom, men jag hiade mig haha!!! En toast!!!


Första och sista gången Elina åt indisk mat sa hon, fastän hon gillade det hahah... Hon äter nämligen inte utländsk mat har hon fått för sig...:) Även första gången som Johanna gjorde en tårta, vuxenpoäng va??? Söndagen avslutades i alla fall med kaffe och tårta efter en frisk och härlig promenad på Lidingö...:)

Sedan var det dags att bege sig hemåt Småland igen för att förbereda lite lektioner inför veckan. Och så klart se Sveriges första handbollsmatch i EM. Nu gick det väl sådär men de hade väl inte de bästa förutsättningarna när lektarna var proppfulla med Makedonska fans som skrek och buade och även kastade in grejer på plan...:(


Nu är denna fantastiska helg slut och jag ser fram emot en härlig vecka...:) För det var faktiskt riktigt roligt att börja arbeta igen, jag gillar verkligen att vara lärare, trots att jag ibland tvivlar och funderar på annat. Så länge man har så här trevliga elever får väl mina funderingar ligga på is ett tag till...:)

Massor kramar till er fina boggläsare!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...