måndag 16 januari 2012

Höj läraryrkets status!

Nu inleds den mest spännande av årets avtalsrörelser, den om lärarnas löner. Och den måste innebära tydliga steg på vägen mot högre lön och status för läraryrket. Det skriver Eva-Lis Sirén (ordförande i Lärarförbundet) i en krönika...

Närmare hälften av svenska folket placerar lärare som nummer ett på listan över yrken som bör få löneökningar i den pågående avtalsrörelsen. Vilken yrkesgrupp ligger på plats ett på din lista?


Ha en riktigt härlig vecka kära bloggvänner!!'


Kramar från Marie!

5 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

föreningskanslister ;)

Marie sa...

Ja det förstår jag verkligen AnnSofi...:)

Li-Anne sa...

Biblioteksassistenter kunde också få nån krona till tycker jag!

Marie sa...

Tänk att vi valde fel yrke i alla fall Li-Anne... Vi kanske skulle ha blivit bibliotekarier istället...:)

Anonym sa...

Hej! Jag hittade din blogg via google och skulle gärna vilja skriva till dig men kanske inte i så öppet forum som här... Inget mysko egentligen - jag är svensk- och engelsklärare själv och har en dotter som går i 5:an just nu. Grejen är att vi är på väg att flytta till Vimmerby! :o) Dina skoltankar skulle i mångt och mycket kunna vara skrivna av mig...

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...