lördag 28 januari 2012

Jobblägesrapport!

Ytterligare en vecka till enda... som också gått i rasande fart. Nu har vi i alla fall kommit igång och alla har fått upp ångan igen efter jullovet. Vi ska precis avsluta en period och påbörja den fjärde för läsåret. Vi delar upp ett läsår i 6 perioder och efter varje period bedömer vi varje elev i varje ämne om de uppnått målen, eller är på god väg eller ännu ej uppnått målen. Så nu sker en tid för mig där jag får fokusera på bedömning, samtidigt som en ny period ska startas upp med nya mål och nya arbetsområden...:)

Samtidigt pågår rekrytering av ny rektor hos oss.... Vi fick höra på vår APT i onsdags att två kandidater har tagits ut, den första på listan hade erbjudits tjänsten men tvekade nu???? Så det dröjer nog ett tag till innan allt blir klart. Och jag kan väl inte påstå annat än att det råder viss oro som i sin tur medför irritation. En något obehaglig stämning svävar över kollegiet på A-L skolan, något som jag aldrig förr har upplevt hos oss. Många pratar om att söka annat jobb, hitta något annat att göra, och jag tror att denna ovisshet tillsammans med att läraryrket idag har nått en orimlig nivå vad gäller arbetsbörda bidrar till detta.

Nu är det i alla fall helg och jag ska umgås med min underbara familj♥.... Johanna och Nicke kom hem igår kväll för Johanna har danskurs med Aktiv Ungdoms ledare denna helg. Så igår hade vi mys här hemma och ikväll åker vi till min bror på lite mat och mys♥♥♥


Ösnkar er fina bloggläsare en härlig och skön helg!!

Kramar från Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...