söndag 29 januari 2012

Allrakäraste syster!

Vi hade en riktigt mysig kväll hos min bror och hans familj med god mat och många glada skratt i lördags kväll...:) Nicke och Johanna var också med oss och tack vare det så fick vi två kvällar tillsammans denna helg (vanligtvis besöker de Nickes föräldrar en av kvällarna). Annars har jag inte sett av henne så mycket. Hon har ju hållit kurs för Aktiv Ungdoms ledare i två hela dagar...:) Nu är det tyst och tomt här igen.... Nästa gång de kommer hem blir till sportlovet, bara snopet att vi inte har det samtidigt, hon har veckan efter mig...:(

När Johanna haft danskurs har jag arbetat med kollegan Pernilla. Vi går nämligen en utomhuspedagogik kurs i Astrid Lindgrens fotspår. Och nu håller vi på att planera vår inlämningsuppgift som är att genomföra ett utomhuspedagogiktema utfrån någon Astrid Lindgrens bok, och eftersom vi har ett tema i varje årskurs så ville vi komma på någon annan bok att använda oss av. Det skulle också vara en bok där utomhuspedagogik passar in. Vi var först inne på Nils Karlsson Pyssling, men det blev inget bra utomhustema. Men så äntligen kom vi på det... "Allrakäraste syster"...:) Lite ovanlig, eller hur? Men den handlar om hemligheter, ensamhet där vi utgår ifrån värdegrunden och den innefattar även en härlig utomhusmiljö som vi på bästa sätt ska få in i temat. Vad sägs om att bygga och inreda sin "Gyllene sal"... ?

Nu ser jag fram emot en ny spännande vecka med våra härliga elever...:) Jag ska också prova aerobics, vilket jag ser fram emot. Men höjdpunkten på veckan är i alla fall torsdagskvällen då jag har min ridning. Det är så roligt att ha kommit igång efter lovet och jag har under dessa tre veckor ridit tre olika hästar. Favorithästen är just nu lilla Älva, det kändes faktiskt som att sväva fram på en älva sist, så den känslan hade jag med mig även på Mia och det gick också riktigt bra...:) Fram i vår ska jag försöka komma igång med två gånger i veckan... I like it...:)


Nu önskar jag er fina bloggvänner en riktigt spännande vecka!


Kramar från Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...