tisdag 31 januari 2012

Jag är så glad....

Jag är så glad för min julklapp från min käraste...:) Det kvittar hur mycket jag klär på mig när sådan här kyla kommer, jag fryser ändå så där enda in i märgen. Då är det alldeles underbart att krypa ner under min VÄRMEFILT...:) Snacka om en välanvänd julklapp...

Jag är så glad att jag vaknar varje morgon utan ryggvärk...:) Nu har jag dock en lite känning som jag försöker att inte känna eller rättare sagt glömma. Jag tänker på förra året vid denna tid så dålig jag var och jag sprang hos kiropraktorer och osteopater och inget hjälpte. Och så i mars kom smällen som jag aldrig glömmer, då diskarna sköt ut och nerven kom i kläm...:(

Jag är så glad och stolt över våra fina tjejer♥. Kan det vara mer lycka än när det går bra för ens barn?? Barnen som man uppfostrat till att stå på egna ben, som sedan efter ca 20 år flyger sin kos, iväg med egna vingar och faktiskt klarar sig utan oss, det är ju inte vad man tror eller rättare sagt vill tror hihi...:)

Jag är så glad över mina trevliga elever♥. Det är verkligen tur att man har en så bra klass nu när det är lite rörigt med det övriga på skolan. Det är bara hoppas på att det ska lösa sig till det bästa. Jag skulle dock vilja veta den där lösningen snart......??

Jag är så glad över att mina nära och kära♥ är friska. Jag hoppas verkligen att det håller i sig. Jag känner att det där med sjukdomar gick vi igenom för ett antal år sedan så det räcker.

Jag är så glad över min käraste livskamrat♥...:) Det är 29 år i år sedan vi träffades haha... Oj, vad gammal jag kände mig helt plötsligt. Men vi har hunnit med en hel del och håller ihop ännu och det får man väl vara både glad och stolt över...:)

När man tänker efter är det väldigt mycket man är glad över och det är nog väldigt viktigt att just tänka efter ibland, och det känns bra att göra det just när man känner sig lite nere och irriterad. Så nu känns det genast bättre....:) Hade nämligen en riktig dipp idag och jag och en kollega rensade ur oss en hoper av irritation till vår områdeschef, så nu var det sagt....och gjort.... Det ska bli bättre nu, det blev vi lovade i alla fall...:)


"Motgångar kan vara trappsteg till framgång"


Kramar från Marie!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilket alldeles underbart inlägg! Tack för positiv boost och för idéen att göra en likadan. Kan behövas även här, vill jag lova!

Marie sa...

Haha ja jag tycker verkligen du ska göra likadant för det kändes faktiskt bätrre...:)

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...