fredag 7 oktober 2011

Trött, tröttare, tröttast!

Välkommen sköna underbara fredag!!!! Men oj, oj, oj vilket höstrusk det är. Snacka om kontraster från förra helgen... Jag har dessutom kommit in i en väldigt trött period, jag är så fruktansvärt trött på morgonen och det håller i sig halva dagen, sedan är jag ju kvällspigg men även då kommer tröttheten tillbaka och jag lägger mig nog innan elva varje kväll, men det hjälper inte jag är lika trött på morgonen igen.

Igår höll jag på att somna när jag åkte till Tuna och skulle rida, jag tänkte att jag klarar mig aldrig igenom en ridlektion. MEN vad är väl inte bättre en ett ridpass...:) Så torsdagkväll var jag pigg igen och sen försov jag mig på fredagsmorgonen..:( Jag vet att jag blir trött när sommaren övergår till höst, när mörkret och kylan kommer krypande, det är bara att hoppas att det snart går över, för jag är inte van att vara så här trött och seg.

Vaknade dessutom av en hemsk träningsvärk idag, märktes att jag red stor häst igår, lilla jag har inte kropp och muskler för Blomman som är 1,60 i mankhöjd... Men himla roligt var det och rätt bra gick det. Jag har ridit rätt små ponnier denna termin, har fått en liten favorit som heter Älva...:) Men nu var jag tillbaka på Blomman, har inte ridit henne sedan januari när min rygg började bråka, men nu fixar jag det igen och det är jag evigt tacksam för. För min ridkväll är balsam för kropp och själ och jag behöver verkligen det, vill egentligen rida två kvällar i veckan,
men tiden räcker tyvärr inte till.

Ikväll är jag helt ensam i vår stora lägenhet, ingen vovve, ingen Elina de är så så klart hemma men Dick har också rymt sin kos. Han har åkt till Oskarshamn på hockey och lämnat mig här, men faktiskt är det riktigt skönt ibland. Och jag har ju ändå legat och slappat framför teven och sett fotboll och Idol som han ändå inte vill se och jag ska väl inte sticka under stolen med att jag slumrade till några gånger till Idol, som sagt jag är väldigt trött... Vaknade till lite när jag satt mig framför datorn men ska nog hoppa i säng nu...



Sov Gott fina bloggvänner!!


Kramar från Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...