fredag 14 oktober 2011

I blåsväder!!!

För 16-17 år sedan träffade jag en rolig men framförallt en mycket trevlig person... Personen var tillsammans med min styvpappa Louis dotter. De gifte sig och fick två grabbar. Vi träffades vid flertalet tillfällen och vi hade alltid så roligt. Finns ingen person som kan berätta saker på ett så underhållande sätt som han☺... Dessa minnen jag och min familj har tillsammans med han och hans familj glömmer vi aldrig... Roligast är när nog när vi under flera år fiskade kräftor i Bortingen tillsammans. Han var i extas vid dessa träffar och våra barn och vi vuxna hade det jätteroligt och mysigt med ficklampor, håvar, burar, korvgrillning, tända ljus m.m. och när vi inte orkade mer fortsatte Dick och han hela nätterna igenom...

Personen i fråga är och var även då politiker, men när vi träffades åkte kostymen av och träningsoverallen på och jag hade faktiskt lite svårt att tänka mig honom stå och hålla tal, för han var inte riktigt den typen, mer jordnära om man säger så. Idag vet jag annat, han är en helt enastående talare och politiker...:)

Tyvärr tappade vi kontakten när dem skildes och Louis gick bort...:( Men jag har inte kunnat undgå att följa honom ändå. Och den senaste veckan har jag lidit något fruktansvärt med honom och hans nära och kära, tänker framförallt på grabbarna...:( Fy så utsatta våra politiker är, och jag kan förstå att många är irriterade när de gör sina tabbar som i stort sett alla andra människor gör, men en politiker måste följa alla regler och lagar. Men när man känner personen ifråga blir det jobbigt och man kan inte annat än att tycka synd om dem. Jag får ont i magen varje gång jag hör hur de sätter igång på nyheterna.... Kan bara tänka mig nur de närstående känner sig...:( Nu är Håkan i verkligt blåsväder och jag hoppas att allt ordnar sig för dem alla...

Hoppas att ni ALLA får en underbar helg!!!!





Det kommer jag att få... Johanna och Nicke kommer hem ikväll så det blir familjemys på högsta nivå på Storgatan...:)




KRAMAR från Marie!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...