torsdag 20 oktober 2011

Utomhuspedagogik utan kamera..:(

Idag har jag svårt att förlåta mig själv...:( Jag har, fast jag kanske borde legat hemma och kurerat min heshet och hosta ändå varit på en utomhuspedagogik kurs "En lärande resa genom Astrid Lindgrens landskap". Dagen till ära har vi arbetat med Ronja, som är en av mina största favoriter och vi har haft en fantastisk dag. Vi var först vid Nationalparken och gick en av sträckorna medan vi stannade och fick prova många bra och roliga metoder som vi kan använda för att förmedla kunskaper om både Ronja och om natur- och kulturlandskapet till eleverna i den vardagliga skolmiljön...:) Vi fikade och åt vår medhavda matsäck där innan vi åkte vidare till Norra Kvills naturreservat och Kvilleken. Jag tror att Nationalparken har Smålands vackraste natur och även vid naturrreservatet är det väldigt vackert. Jag har, vilket jag inte förstår aldrig varit i Nationalparken tidigare.

OCH kan ni förstå, jag glömde min kamera..:( och det är just därför jag inte kan förlåta mig själv. Alltså när jag är på ett sådant vackert ställe och inte har min kamera då gör jag inget annat än tänker på allt fint jag kunde ha fotat. Jag kom faktiskt på att jag hade min mobil så jag tog några kort, men tror ni vi har någon sladd så att jag kan lägga över dem på datorn. Så tyvärr kan jag inte visa er den himmelska vackra naturen som jag idag har fått vandra och arbetat i och för att inte tala om utsikten därifrån vi satt och fikade, den var magisk och jag hade ingen kamera, suck.....:(

Imorgon fortsätter kursen, men tyvärr inte på samma ställe utan vid VOK. Där fortsätter Ronja temat och vi ska laga medhavd lax och potatis ute i naturen. Imorgon hoppas jag att jag kan prata ännu lite bättre än idag, och att trycket från bröstet släpper. Vi ska inte tala om igår då det bara väste ur mig. Enligt order borde jag ligga hemma och vila istället för att vandra omkring i skogen... Toligtvis har jag luftrörskatarr... Men, men denna kurs anmälde jag mig till i våras så det känns surt att missa. Jag får väl vila i helgen och så hoppade jag faktiskt över ridningen ikväll fast det tog emot. Nej, nu måste jag ladda för morgondagen...:)





Må så gott alla ni som kikar in här!




Kramar Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...