lördag 22 oktober 2011

Det magiska dagarna gav konsekvenser...

Så var mina helt magiska kursdagar med utomhuspedagogiken slut, det har verkligen varit helt fantastiska dagar. Båda med temat Ronja och den första utgick från Nationalparken och den andra i de vackra Vimmerbyskogarna kring VOK. Tyvärr slutade detta i att jag blev liggandes i feber, hosta och en halsont som jag aldrig varit maken till. Nu var det ju så här att jag redan var lite halvsjuk men ville ju inte missa dessa dagar som jag anmälde mig till i våra och då får man ju ta konsekvenserna av det hela. Jag var i valet och kvalet att ringa sjukan idag, men jag avvaktar för tycker att halsontet har lättat av och likaså hostan... Jag kom i alla fall ihåg kameran andra dagen så jag har dokumenterat för er...:)



Snacka om att det även var magiskt i skogarna vid VOK...:)
Vår kursledare Krsitina lär oss att göra upp eld på ett, två, tre, fyr...:)



Våra kursledare Britta Brugge o Kristina Torshag!



Min grupps vackra färgcirkel av naturens färger!



Gruppen jag gjorde cirkeln med!



Maria Lind i vackra höstsolen!



Samling i gnuggcirkeln☺! Det var så det hette varje gång vi samlades..:)



Ronja försöker fånga vildhästarna "Kom alla vildhästar"



Dags för mat, koka potatis på stormkök och lax i tidningspapper över elden...



Tomat, citron och dill på laxen innan den viras in...



Utbakning av degen som vi gjorde på förmiddagen och haft under i behån för jäsning...:)



Bröden gräddas på murikan..☺



Kristina håller elden vid liv...



Mmmm Maria njuter av den goda lunchen...



Sicken härlig lägerplats...:)



Pernilla och jag avnjuter den goda laxen...:)



Dags att vandra iväg igen och det är alltid nya sätt att vandra på, här hålla i framför och bakomvarandes pinne och så sjöng vi "In i skogen går vi alla nu, går vi alla nu, går vi alla nu ja in i skogen går vi alla nu både jag och du""
Väl framme blev det "Håll dig på replängds avstånd" som Ronja sa till Birk. Att leda och ledas med förbundna ögon i den snåriga skogsterrängen var inte lätt, men efter ett tag litade Tammi på mig och senare jag på henne och det gick riktigt bra...
Sedan byggde vi hinderbanor som de andra grupperna skulle prova. Vi på A-L år 4-6 byggde vår tillsammans utifrån verb från Ronjaboken som vi fick av Kristina... skutta, klättra, hasa, hoppa, balansera och så la vi till springa och skrika vårskriket....)









Maria i ett rejält hopp på vår hinderbana...☺



Kajsa balanserar på vår hinderbana...:)



Vi hade nämligen med ett vårskrik på vår hinderbana, vilket gav ett glatt utslag, en blåsippa den 21 oktober, häftigt va..☺



Nu är det helg och jag gör allt för att kurera mig, vilar, dricker varmt vatten stup i kvarten, käkar halstabletter, pratar så lite jag kan, smörjer bröstet med vick, tar nässpray o.s.v.


"Har man ett fönster blir livet aldrig tråkigt"
Kramar från Marie!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad fint du har fångat våra dagar utomhus :) Gillar mitt jättehopp efter vårskriket!!! Kram från Maria :)

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...