tisdag 25 oktober 2011

Jobbe!!

Idag var jag faktiskt på jobbet... Trodde dock att jag skulle få sova lite bättre eftersom jag fick en stark hostmedicin som innehåller morfin, men icke sa nicke... Eller jag fick sova till 4.30 sen var hostan igång tills klockan ringde.

Det roligaste var när jag hade tagit medicinen på kvällen och jag gick och la mig, vad hände? Jo jag satte igång att hosta som aldrig förr och Dick kommenterade just att du hostar ju värre ikväll... Men det var roligt att komma tillbaka till eleverna och jag fick många välkomnande kramar, de är så goa de här eleverna....:)

Nu är det ju bara 3 dagar till deras höstlov och det kan de behöva. Vi däremot jobbar ju de tre första dagarna nästa vecka, men dessa dagar brukar vara behövliga. Vi ska både arbeta med Lgr 11, träffa de andra pedagogerna i vårt nya område och diskuteramatematik, träffa datateket och få information om en elevs program och så får vi faktsikt en del egen tid tid planering, skriftliga omdömen, pedagogiska planeringar o.s.v.

Fick för övrigt reda på idag av vår rektor att han slutar 1 april, går i pension. Han var hos oss i knappt 8 månader. Det var väl mycket klokt att sätta honom på en ny tjänst, eller vad tycker ni???? Skulle bra gärna vilja utvärdera denna omorganisation, för det verkar vara rörigt överallt....:(


"Förändringar innebär inte alltid förbättringar"

Kramar från Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...