lördag 20 augusti 2011

Mys, mässa och bakluckeloppis!


Åh sköna helg!!!! Detta inlägg kommer inte handla någonting om skolan, jag lovar jag är ju LEDIG!!! Nicke kom igårkvall ovh vi var äntligen samlade, Elina jobbade dock länge så hon kom senare men sicket fredagsmys vi hade. Kolla in soffan vetja!!!


Idag var Jakt och fiskemässan på Moliljan och Elina jobbade så vi passade på att åka dit och hälsa på. När vi lämnade Vimmerby duggade det och var rätt kyligt med ju närmare Målilla vi kom desto mer klarande det upp och solen hittade snart fram....:)

Innan vi åkte till Moliljan stannade vi vid bakluckeloppisen vid affären, så himla rolig, vi har pratat flera gånegr om att stanna till och äntligen blev det av. Nåsta gång ska jag nog ta med mig en egen låda. Det är ju jättebra att tjäna några slantar på sina gamla saker som ändå bara ligger i kartonger.
Så ett stort plus för bakluckeloppis!!!!
Sedan åkte vi hem för lite städning och ditt och datt. Johanna o Nicke åkte iväg på kräftskiva och Elina kommer nog sent från mässan, Så Dick och jag fick äta själva, det blev fläskfilé med kantarellstuvning. Kantarellerna plockade vi för någon vecka sedan, och det var inte lite ska jag säga, rensningen tog en hel eftermiddag, nästan hela diskhon var full...:)



Kramar från Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...