torsdag 18 augusti 2011

Förluster, förluster...

OJ, vilka förluster denna omorganisation innebär för oss på A-L skolan, vilket tyvärr vi förutspådde. Någon menade att pedagogerna på A-L bara hotade med att säga upp sig för att rektorn var tvungen att flytta på sig...:( Tyvärr var detta inte hot utan det blev verklighet och flera pedagoger har och ska lämna oss. Förutom att fyra pedagoger (inklusive specialpedagog och trä- och metallslöjdlärare) gick i pension i våras så har ytterligare en specialpedagog lämnat oss till en annan kommun, vår kurator likaså, vår kollega Anne-lie tog en tjänst i Hultsfred och idag fick vi reda på att vår modersmålslärare i Albanska tillika It-ansvarig och No-lärare ska prova på en annan tjänst...:( Så tyvärr blev inte denna förändring speciellt positivt för oss utan mest inneburit en massa FÖRLUSTER....

Detta är sorgligt men sant och vi hade ju förvarnat om att risken är stor att detta kunde ske. Och jag tror heller inte att det tar slut här, jag hör flera som kollar annat...:( Vi som är kvar är givetvis väldigt bekymrade, men som tur är är vi många bra och duktiga pedagoger som kommer att göra ett mycket bra jobb ändå, men får dra ett väldigt tungt lass. Det är ju heller inte lätt för en annan person att gå in och ta över efter en sådan duktig rektor som Isa och som drivit pedagogerna framåt i pilens riktning, där hon fått i stort sätt alla med sig och alltid varit otroligt målfokuserad och kunnig. Sedan jag började på A-L skolan känns det som vi legat ett steg före de andra skolorna i kommunen.

Klassrummen är någolunda iordning, dock inte klara, och det är fortfarande en elektriker som jobbar i ena klassrummet. Men vi har fortfanade inte suttit med något eget arbete som jag tror alla andra arbetslag gör. Jag blev gråtfärdig idag när jag stimmade omkring bland röran och alla bara sitter och planerar, plockar fram material och skriver sina pedagogiska planeringar. Så när jag kom hem hade det satt sig i magen, usch jag hade riktig magknip. jag fattar inte varför jag råkar ut för detta varenda varenda år medan andra kan vara kvar på samma ställe i 3 år eller mer??????

Jag känner att mina blogginlägg sedan jag började arbeta varit rätt eländiga...:) Men tyvärr lever jag i detta kaos och elände just nu och hoppas innerligt att det ordnar upp sig snart så mina inlägg kan bli lite mer uppmuntrande... Det ska bli jätteroligt att träffa eleverna nästa vecka men det känns inte bra om man inte hunnit förbereda sig för då ligger man efter i flera veckor framåt och man kommer liksom aldrig ifatt på hela terminen...

Nu tänkte jag att jag skulle umgås med min stora dotter i helgen, för hon kommer nog inte hem så mycket mera i höst, hon ska nämligen vara med i en dans i Lena Philipssons show i höst...:) Elina däreomt kommer vi nog inte se så mycket av i helgen om vi inte åker till Målilla förstås, för där på Moliljan ska hon arbeta på den årliga JAKT- OCH FISKEMÄSSAN.... Åk dit vet ja den brukar vara riktigt trevlig...:)



Kramar till er fina blogvänner som orkar läsa!!!


Kramar från Marie!



Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...