lördag 6 augusti 2011

3 gånger Öland!

I söndags drog vi till Öland igen för att Wild Rover hade en spelning och vi stannade där till måndag då vi åkte hem, för att åka tillbaka igen på torsdag morgon...:) Alltså tre gånger denna sommar har vi besökt denna fantastiskt vackra ö och varje gång har vi haft kanonväder....☺

Som sagt Wild Rover hade sinn andra spelning denna sommar och denna gång i Alby på Öland. Det var en liten byfest dit jag tror hela samhället hade hittat ,men det var även andra som hade åkt dit för att kolla in Wild Rover, fyra killar hade åkt enda från Falkenberg bara för att kolla på Sveriges bästa liveband, som de sa...hihi... Snacka om fan... Ja det var ett riktigt drag och vid denna spelning var även Kenna och Pata med så lastbilsflaket var ganska fullt om man säger så...:)

Efter spelningen var det fest och övernattning hos Peter, sångaren i bandet som bor en mil från Alby, 800 m från havet vid sin atelje där han arbetar som konstnär och målar vackra ölandslandskap, främst fåglar... Jag var tvungen att både kolla in galleriet och ta en promenad med Annelie och Lena ner till havet...:) Åh så vackert det var...
Som sagt det blev senare i veckan en resa till över bron, denna gång var vi där med Johanna och Nicke och återigen vid stugan i Haga Park....:) Dick och jag kom en dag senare och då blev det paj till lunch på stranden...☺ Bad och sol och även ett besök i Borgholm blev det... Vi hade ett par riktigt mysiga dagar...:)






Nu väntar sista helgen innan det är dags att börja tänka arbete igen... Men jag ska banne mig njuta in i det sista... Inte öppna nya läroplanen eller planera något.... eller???? Ja, jag måste väl erkänna att det börjar snurra lite tankar i huvudet. Jag vet ju inte ens hur vårt arbetslag ska se ut, vad jag ska undervisa i för ämne, vilka nya kollegor som ska ta över efter de som slutat, om jag har något klart fungerande klassrum........???????????????


Njut av helgen kära bloggläsare!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...