tisdag 30 augusti 2011

Bildhav!!

Ny vecka... nya utmaningar.... Det är det fina med vårt yrke, man vet aldrig hur dagen blir trots att den är välplanerad...:) Men oftast är det positivt, jag har en tanke när jag kliver in i klassrummet och sedan säger någon något eller har varit med om något och vips spinner vi vidare och vi har tappat fokus haha... Det är som sagt viktigt att hela tiden utgå från eleverna och deras erfarenheter. Jag gillar att diskutera, det vet väl alla som känner mig och det roliga är att detta är min andra sk. kull som också är väldigt diskussionsbenägna, så vi passar verkligen tillsammans hihi...:)

En annan sak som är mindre bra är att jag åkt på en riktig dunderförkylning, inte bra. jag är precis slut i huvudet och det funkar inte riktigt att tänka. Men jag åker ju aldrig på feber, tänkte idag när jag vaknade med sprängande huvudvärk och fullständigt igenomtäppt att nu har jag vär i alla fall feber, men icke, den stannade på 36,8... Så i med huvudvärkstabletter och iväg. Hade jag haft feber hade jag krupit ner i sängen igen, visst är man knäpp?

Nedan kommer ett bildhav med foton från ALV, mest från borgen men några foton från Katthult också där min elev Hilda spelar Ida...:) Jag nämnde det väl sist, men jag var superimponerad av den nya borgen och scenerna de spelade som innehöll ALLT.... från vildvittror, rumpnissar, grådvärgar, hästar, de underjordiska, (låtsas) snö och mycket mycket mer.... verkligen värt att se, för er som inte hunnit dit är det öppet varje helg hela september också...:)














Ta dagen som den kommer!!

Må så gott i höstrusket fina bloggvänner!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...