tisdag 16 augusti 2011

I filmens fotspår

Kulturskolan idag var väl både sött och salt... Jag gillade i alla fall föreläsningen "I filmens fotspår", att arbeta med film är något jag skulle vilja göra mer, alltså se filmer och arbeta med dem, reflektera t.ex. Vad händer när vi kommer in i ett rum? Vad är känslan? Finns närhet mellan personerna? Rita den starkaste bilden från filmen. Gestalta i bilder utifrån känslor. Dansa en scen som som gestaltar uttryck från filmen m.m.

Alla kan vara med och dikskutera för alla har rätt till sin egen uplevelse, inget rätt eller fel. Detta arbetssätt är mycket språkutvecklande, sätter igång deras språk och stärker deras berättande...:) Som sagt mycket givande....☺

För övrigt... ja, jag har inte ens kollat kaoset i klassrummet, hoppas att vaktmästaren snart är klar, skulle visst komma en elektriker imorgon. Vi satt faktiskt idag och diskuterade vår verksamhet, känns liksom rätt viktigt så vi fortsätter nog med det imorgon.... På eftermiddagen var det föreläsning igen........

Här hemma börjar vi hitta tillbaka till vardagen. Jag har varit duktig att planera matsedel och då fungerar allt mycket bättre. Elina kommer ju alltid sent, affärstider... Jeko vovven har varit ensam en del med fixar det utmärkt. Han rör aldrig en pinal han inte får, har faktiskt varit en lätt valp att ha i huset...:) Men i sommar har han varit bostskämd, det har alltid varit någon hemma. Men nu har Johanna och Nicke åkt hem till Stockholm, Johanna kommer tillbaka i slutet av veckan med polisanmälan som banken ska ha för att kunna skriva ett reklamationsbrev, som ska vidare till högre instans för en bedömning, om hon får tillbaka pengarna som stals från hennes konto... eller inte...:(




SOV GOTT KÄRA BLOGGLÄSARE!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...