söndag 17 april 2011

SPRING RESOLUTIONS!!

Helgen har Dick och jag tillbringat i Stockholm, där vi varit och kollat på Johannas första föreställning på Balettakademin. "Spring Resolutions" hette föreställningen och det var dansarutbildningens studenter i egna verk och det var så roligt att Johanna hade koreograferat den dansen som hon var med i...:) En dans som stack ut lite från de övriga moderna danserna som jag inte alltid begriper mig på, alla har sin charm men som sagt ibland förstår jag inte... En dans hade i stort sett ingen musik, rätt som det var kom Margot Wallströms röst och talade om kvinnoförtryck.... Johannas dans var en mera glad och trevlig show i en jazzstil. Låter var "Big Spender" med Shirley Bassey och dansen var riktigt riktigt bra, så klart....) Jag var otroligt imponerad av att de kunde dansa i sådana högklackade skor.... Johanna hade med sig dansarna Rebecca Bly och Tina Rönneberg. Åh vilken stolt mamma man är ♥....:) Kram och blommor av pojkvännen...


Och så blommor av papsen också... Tina, Johanna och Rebecca, the showgirls!!!
Johanna på Ackis...
Dagen efter Johanna med sina blomster...


Nu är vi hemkomna efter en helmysig helg i vårstockholm.... Snacka om vårkänslor, varenda restaurang hade fullproppat med människor på uteserveringarna. Inte riktigt samma kultur som här, jag tror inte ens det finns någon än... Men på söder där vi gjorde lördagsförmiddagen hade stockholmarna verkligen hittat ut, det var riktigt mysigt att gå där och strosa. Några kändisar dök det också upp mitt framför näsan, Kicki Danielsson och Klerup, dock inte tillsammans hihi...:)


Nu laddar jag för sista veckan innan det blir påsklov, en fullspäckad vecka vill jag lova... Jag ska försöka att hinna prata med mina mentorselever inför utvecklingssamtalet som är direkt efter lovet. Vi ska också ha ett mattetema, vikt och volym som vi hoppas ska vara rätt självgående, eftersom samtalen ska hinnas med. Anställningsgruppen ska också ha en träff för att förhoppningsvis komma fram till ett beslut. Jag ska också hinna med en att planera till läroplanskonferens, Lgr 11 som vi ska ha på onsdag och så ska vi ha föräldramöte på kvällen, OCH sen tror jag att det är dags för ett välbehövligt LOV............................


Må så gott i detta underbara vårväder kära bloggläsare!!

Kramar Marie!!

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Ååååå så kul, hade också velat se :)) förstår du är stolt! Hoppas på en filmsnutt hos Johanna...!

Håll i hatten denna vecka då ;) och njut påsklov sedan, nu lägger jag i en högre växel med...ses säkert 8 Maj, jag håller ett par platser, hojta om ni inte ska ha dom :))

KRAM

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...