fredag 8 april 2011

Viking för en dag!

På vår skola gör vi så många roligheter...:) Under ett antal veckor har vi haft ett vikingatidstema i ett flertal ämnen och i torsdags cyklade vi till vår skolskog Hörestadhult för att vara vikingar för en dag... OJ så lyckat det blev...:) Vår textillärare Eva-Lena hade dagen till ära sytt oss nya kläder, som var så jättefina!!!! När kläderna hade tagits på blev det namngivning, för så klart man inte kan hete Marie eller Anne-lie, utan det blev Valdemar, Una, Åsa, Sven, Blanka, Torgrim o.s.v. Sedan var det matlagning för hela slantet, köttsoppa med en massa grönsaker koktes över elden, lax i kokgrop och bröd bakades och grillades sedan över öppen eld i en morika.... Alla tyckte verkligen att vi hade en toppendag och det är inte alla som får känna på hur det är att vara viking för en dag!!!!!!!!!!!!!!
Nu är det fredag och det är så skönt... Jag hade stora förhoppningar att sitta här hemma med min skoldator och skriva skriftliga omdöme, men tyvärr som jag misstänkte så funkar det inte att koppla upp sig på skolans nät som vi hade blivit lovade...:( Så det blir flera timmar på skolan denna helg igen, suck.... Alltså det är inte klokt vilka arbetsförhållande vi har, undrar om tjänstemännen på stadhuset någonsin skulle acceptera detta....

Nästa vecka är det dags för våra anställningsintervjuer till lärartjänsterna till hösten, det skulle ju kännas uselt att sitta där med Isa om hon inte ska vara kvar... Jag ska sitta med som fackligt ombud och så är vi tre pedagoger till i anställningsgruppen... Det är riktigt intressant, eftersom tjänsterna gick ut internt är det flera tillsvidareanställda lärare som sökt till oss...:)

Nu hoppas jag på en solig och skön vårhelg!!!

Kram från Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...