söndag 8 mars 2009

Wild Rover tribute

Lena är på G på Metropol!!


Vilken härftig kväll alltså!! Jag åkte ut till Lena Lundahl i Solnehult, och vi åt varma mackor och såg andra chansen, blev dock besviken på vinnarna, men... vi hade det jättetrevligt. Det var länge sedan vi träffades och vi har alltid mycket att prata om. Tommy skjutsade oss sedan till Hultsfred, Metropol där det var Wild Rover tribute, alltså andra band som spelade deras låtar på sitt sätt, helhäftgt att höra andras tolkningar. Mest yngre band som gjorde om låtarna, och en favorit var där en tjej sjöng och de hade kontrabas, det var lite 50- tal över det hela...

Rockabillytolkning av "Storgädda" av Lil´Camille & The Rattletones




Ja, så fortsatte det tills höjdpunkten kom... WILD ROVER själva kom ut på scenen, med den bästaste av alla trummisar Dick Svensson, haha... Ja då blev det drag kan jag lova, det blev inga två låtar som hade sagts utan de blev inropade ett antal gånger och en salig blandning av yngre och äldre hoppade och diggade till bl.a. Fy skråen, Storgädda, Hultsfred marken m.m. En hellyckad kväll som fortsatte på dansgolvet för Lena och mig till sena natten... och svetten rent av dröp om mig efter allt buggande.. FY SKRÅEN VILKET HÄRJ!!!!
Wild Rover i en något suddig version!




Basist Tony Frost!




Sångare Peter Nilsson och Pata i full action,
och Bosse med banjon bredvid!



Sist men inte minst, världens snyggaste trummis
DICK SVENSSON!


Jag vill i detta inlägg skänka en tanke till Annelie Frick, Bosses fru som var med till Metropol. Hon har genomgått en bröstoperation efter att hon hittat en knöl i bröstet, nu har hon precis avslutat sin cellgiftsbehandling, och har mått uruselt, och ska nu sätta igång med strålning. Trots detta är positiv och utstrålade en sådan styrka.

-Detta år har inte precis varit som vanligt, sa Bosse. Nä fy f... livet är inte rättvist... Jag tänker också på deras döttrar, Ella och Klara, 9 och 12 år. Vad de ska gå och fundera på...och så...

Ja, roligt var det i alla fall att Annelie orkade följa med, och hon var såå fin i sin peruk, hade man inte vetat så kunde man inte ana... Vi tänker på hela familjen, och jag vet att det kommer att gå bra...


1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Vad härligt att komma ut på fest...o Wild Rover som e så bra med :)
Ha en bra vecka!!! Maja har haft en toppendag!
Kram Annso

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...