tisdag 17 mars 2009

Ämnesintegrerat

Har äntligen planerat upp mitt ämnesövergripande arbete som ingår i min kurs. Eftersom vi nu läser mycket historia och är på Stormaktstiden så fick jag försöka koppla det med något inom historia. Vi ska om några veckor till Kalmar läns mueumet med klassen och kolla på Kronan utställningen, och då tyckte jag att det var läge att få ihop ett engelska arbete med Regalskeppet Kronan. Elverna ska skriva en berättelse eller en faktatext på engelska om Kronan, och samtidigt på bilden rita till sin text. Sedan fortsätter vi givetvis på SO/SV timmarna, där vi ska gå ut på museumets hemsida och läsa fakta m.m. Vi kommer också att ha matematik om Stormktstiden och Kronan. Nästa vecka sätter vi igång... Det känns bra att äntligen komma till skott!!!

För övrigt är jag mycket glad att det våras i luften, härligt...

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...