måndag 2 mars 2009

Tyst och tomt igen!

Det är så tyst och tomt i lägenheten, och jag saknar er!Älskar dig Johanna!
Älskar dig Elina!

Det har varit en underbar helg med hela lägenheten full av både folk, skratt och glädje. Som sagt vi har haft fullt hus, eftersom Johanna och Nicke kom hem och Elina och Christopher var hemma också. Men idag är det tyst igen, Johanna och Nicke har åkt till Stockholm och Elina är i Oskarshamn på praktik. Denna tyst- och tomhet skrämmer mig lite, för det är så här det blir för oss snart. Man kan tycka att det ska vara skönt att barnen äntligen flyttar ut, men det är verkligen med blandade känslor.

Det är nu Dick och jag ska göra saker tillsammans som vi inte kunnat förut, men det är inte alltid så lätt, vi har inte så mycket gemensamma intressen. Jag gör oftast mitt och han har sina intressen. Mitt jobb tar en hel del tid, sedan läser jag min engelska och sedan går jag på Friskis. Dick tränar på gym, och spelar lite i olika band. Ibland tar vi promenader tillsammans. Men vi har faktiskt mer tid att träffa vänner, både gamla och nya, och vi har det så trevligt, träffas hos varandra på lite god mat, spelar lite spel, går ut och äter och går på lite andra fester m.m. Visst är det också skönt, och det är bara att vänja sig, för livet är hela tiden föränderligt och det är bara att gilla läget... Nu får vi se när vi får fullt hus nästa gång...

I helgen ska vi i alla fall på Metropol för det är Wild Rover tribute och då ska lite olika band spela Wild Rover låtar och kvällen avslutas med att självaste Wild Rover ska står på scenen. Visst har vi det väl bra trevligt i alla fall, yes...
Livet är föränderligt och det är bara att gilla läget!
Kram på er!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...