lördag 14 mars 2009

Män som hatar kvinnor!

Igår var det fredag IGEN! Och vi hade tänkt en lugn kväll med Lets Dance, men Elina ville vara hemma med några kompisar innan de skulle på Harrys och vi fick gärna vara hemma, men då i Elinas rum... hmm Vi tänkte att vi lika gärna kunde hitta på något annat, och just denna kväll var det premiär här i Vimmerby på "Män som hatar kvinnor" så Dick och jag tänkte gå på den. Hade hört av Johanna som varit på den i Stockholm att den skulle vara grymt bra. Boken är nog den bästa jag läst, ett mästerverk av klass, men hur kommer filmen att vara??


Ja, så när jag var och fredagshandlade träffade jag Anders, som frågade vad vi skulle hitta på, och jag sa att vi nog skulle på bio. Han hade ingen aning om att den gick, men tycker också att boken är av bästa klass. Så de hängde på och jag ringde även Ann o Willy. Ja, jag tror inte att någon av oss blev besviken, det är inte ofta att boken överträffar filmen, men WOW så bra. Vilka scener de fick med, och skådespelarna sen... Tänk att hitta rätt karaktärer!!! Michael Nyqvist som Blomqvist och Noomi Rapace som Lisbeth Salander hade huvrollerna och var givna i sina karaktärer .
Efter bion tog vi en fika hos Mia och Anders. Nice! Ett bra initiativ av mig, tycker jag i alla fall, hehe, det blev en lyckad fredagskväll. Ikväll blir det räkor och vin med Ann och Willy, och vi kollar nog på melodifestivalen också.
Ha en skön lördagskväll med mys och melodifestival!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...