söndag 22 mars 2009

Lets Dance fredag och vårlördag

Mickan, Elina och Ellen


Tjejerna samlade!!

Johanna trött!

Vilken helg!! Familjen samlad, alltid lika härligt. Johanna kom hem på fredagseftermiddagen, mys!! Vi lagade lite god mat och sedan blev det så klart Lets Dance semifinal. Familjen hade inga pojkvänner hemma, för Christopher var på praktik och jobbar på en resaturang i Linköping och Niclas var på väg hem från Östrerike. Men lägenheten utökades ändå med Elinas kompisar Ellen och Mickan. Tänk att Magnus Samuelsson slog Morgan Alling, kändes roligt men samtidigt lite orättvist för Morgan är duktigare. Men, men är man folkkär så är man, ska bli spännande i finalen mellan Laila och Magnus, men där håller jag faktiskt på Laila Bagge!! Hon är grymt duktig!!!


VÅR PÅ STORGATAN!!



På lördagen vaknade jag av en härlig underbar sol, och hela familjen fick vårkänslor och vi började städa balkongerna, och Dick hämtade några trädgårdsmöbler. Sedan satt vi och myste. Johanna och jag gick också en sväng på stan. Vid fem åkte vi till brorsan och Karin där det vankades älgfilé. Älg från mammas marker, så hon hade med köttet. Det var riktigt, riktigt gott, älgfilé, potatis, kantarellsås och rödvin. Sedan fick vi en lyxig efterrätt, vit chokladmousse med passionsfruktsgelé, MUMS!! Vi var kvar och såg Robinsson och hade det jättetrevligt. När vi kom hem så var Nicke hemkommen och kom ner till oss, så vi fick oss en prat stund med honom.
Nu trodde jag att våren hade kommit för att stanna, men när söndagen kom var våren borta, fy och ve, vilket bakslag... Regn, snö och rusk, jag håller mig inne idag... Ja, våren är väl i alla fall snart här på riktigt. Denna mars månad går inte att lita på. Johanna och Niclas åkte hem till Stockholm nu, och vi får träffas igen till påsk, då blir det några fera dagar. Ikväll blir det sista Beck... GRATTIS till Hultsfreds herrhandbollslag som idag vann serien och går nu upp i tvåan, YEE...
Kram till er alla och ha en trevlig söndagskväll!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...