söndag 1 oktober 2017

Mitt hjärta svämmar över!

Det har varit en ljuvlig vecka med sol och sensommarvärme. Tyvärr har jag inte hunnit njuta så mycket av det, för på mornarna när jag cyklar till jobbet har det fortfarande varit lite småkyligt och väldigt fuktigt och eftersom jobbet inneburit många sena eftermiddagar eller kvällar så har solen nästan hunnit ner. Det få gånger jag känt av den ljumna luften har varit på mina rastvakter och några dagar precis när jag gått hem... Men jag är ändå glad över värmen och jag har haft på mig kjol eller klänning varenda dag, för att dra ut så länge som möjligt på det :)

Men jag tycker ändå att hösten när den är som bäst är en härlig tid. Framför allt så är skogen riktigt mysig denna årstid och barnbarnen bara älskar att vandra där precis som jag. Det är ju tur det, eftersom det nybyggda huset omges av en underbar natur med skog, kalhygge och åkrar... Mina underbara barnbarn med sin storasyster och mamma Elina blev fotade i denna fantastiska natur. Jag säger bara det, mitt hjärta svämmar över av kärlek till dessa... Så fina bilder, älskade barnbarn!
 Sann syskonkärlek!
Jag börjar inse att hösten är här och att dagarna blir kortare, och jag ser en njutning med det också... Det finns många härliga dagar att njuta av denna årstid, naturens skiftningar är helt underbar. Nu tycker jag även om mörkret som faller tidigare om kvällen, för nu är stearinljusens tid här :) När vi var på Ikea förra helgen stod det ljus på inköpslista, så både block- och värmeljus inköptes. Jag är redo :) 
Kram på er alla fina bloggläsare!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...