måndag 2 oktober 2017

En slitig helg blandat med lyx :)

Den här helgen har vi minsann både jobbat och slitit här i lägenheten och lyxat till det. I fredags kväll hade vi en lugn hemmakväll och jag lagade fläskfilé med ugnsbakade rotsaker, man får passa på nu när det både är billigt och svenskt :) Efter det så blev det Idol framför teven för min del :) Lördagen började med shopping med Mia och jag köpte mig en par nya byxor, lite mer finbyxor :) och ett par tröjor. Efter det lunchade vi på en god fisksoppa på Näs. Först hade vi tänkt att gå in på Äppelutställningen, men ångrade oss, så istället satt vi där och myste och pratade istället.
Vad gör man helgen efter att man varit på Ikea? Haha jag ni kanske förstår :) Här hemma har det varit full rulle med att möblera om, rensa och städa i hyllor, för att få in andra hyllor o.s.v.. Ni vet hur det är, man börjar i ena änden och sen ger det ena det andra, det tar liksom aldrig slut... Så efter Näs satte vi igång. Mia var med oss och hjälpte till och var även smakråd. Vi unnade oss lite förfriskningar under arbetets gång, först var det fika och efter det ett glas rött.

Vi köpte en ny bäddsoffa på Ikea så den gamla åkte ut, och den nya in.
Så nöjd!
I mitt arbetsrum har jag lagt undan en massa böcker, vilket innebär att det inte ska behövas så mycket hyllor, utan istället har vi köpt en ny skänk. Det var faktiskt väldigt länge sedan vi kostade på oss nya möbler, för egentligen tycker jag inte att det är så viktigt längre, men detta känns verkligen behövligt och det som kanske är mest behövligt är nog att rensa undan en massa och där har vi en del kvar, men på god väg :) 

Lördagskvällen avslutades i lyx då vi hade bokat bord på Smak. Jag har ätit en lunch där sedan i somras, men det var första gången vi testade den nya höstmenyn och jag kan säga att vi blev inte besvikna, så himla gott och vilka otroligt goda smaker det är i maten :)
Carpaccio med oxfilé, syrade kantareller och parmesan, sååå gott!
 Halloumiburgare!
 Vi avslutade kvällen med var sitt glas cava :)

Helgen har innefattat både jobb och slit, men också en del trevligheter. Söndagen avslutades med ett torpbesök och efter det en härlig höstpromenad i skogen :) 
Torpet!
Promenad!
Nu är det dags att krypa ner i sängen, känner mig ganska trött efter en dags arbete och en timmes cirkelfys... Först ska jag orka med några kapitel i Kallentofts Djävulsdoften :)

Hoppas på en härlig vecka till er alla bloggvänner!
Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...