söndag 8 oktober 2017

Nöjd och klar med möbleringen!

Då var det söndag igen.... Helgen var återigen oplanerad förutom fredagen som jag vigde åt barnbarnen och Dick som var i Växjö. Någon sovmorgon var det däremot inte tal om i lördags då barnbarnen vaknade första gången 4.30, då T kom in till oss och även väckte lillasyster, men som tur var somnade de om till 6.45 ;) Alltså jag är ju så morgontrött, men ändå vaknade jag med ett leende på läpparna med två goa barnbarn  sängen. Så himla gosiga och vi kunde faktiskt ligga kvar och gosa och busa lite till strax innan 8.00. Vi såg också lite på Bollibompa, med sedan blev det lördagsfrukost med fil, ägg och hjärtanmackor :)
När vi några timmar senare åkt ut med barnen var det dags att ta tag i ommöbleringen och röjet igen.Det har ju nästan stått stilla sedan förra helgen, det hinns liksom inte med i veckorna. Men nu börjar jag se en ände på det hela. Det är några småjusteringar som måste till och sedan längtar jag så klart tills vi får nya tapeter. :) Men nu när jag ändå var igång så tyckte jag det var lika bra att röja i skrvbordslådorna också, vilket säkert inte gjorts på många många år, så som sagt lite rörigt när man håller på :(
Så här blev mitt rum :)
 Är så nöjd med vår nya skänk!
Och detta blir Dicks, med alla instrument, skivor och (rock)foton :)

Nu är det sen söndag kväll och jag har suttit hela eftermiddagen och jobbat, mest planerat för min SVA träff imorgon. Jag fick åka till jobbet några timmar också för att kopiera och förbereda. Sedan har jag rättat matteläxor och planerat för veckan. Så denna söndag blev det mycket jobb, men jag tog också en välförtjänt sovmorgon och inte hade jag någon lust att ge mig ut i höstrusket, så en jobbsöndag alltså. Men jag känner mig så nöjd med våra rum och helgen har varit riktigt bra:) Nu tar vi nya tag och en ny jobbvecka hägrar....:) 

Må så gott och ha en bra vecka alla fina bloggläsare!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...