onsdag 27 september 2017

Säsongsavslut på ALV!

I söndags fick vi förmånen att få ha våra barnbarn några timmar. Vad passade inte bättre än att gå på ALV som nämligen slår igen portarna för säsongen, så det blev säsongsavslutning. Förutom höstlovet så klart, då blir det höstmarken :) Dagen i ära bjöd på en ljummen dag med sol emellanåt. Det var så lugnt och skönt att strosa omkring när det var så lite folk. Några skådespelare fanns på plats så det var ju en självklarhet att besöka Pippi först :) En sak som var riktigt rolig var att vi fick med oss morfar Dick :) det var riktigt länge sedan han besökte ALV, så första gången med barnbarnen...
Nummer två på agendan var att besöka trollen med de orangea ögonen, som Timo säger.. en av de största favoriterna. Till hans stora besvikelse lyste inte ögonen. Men jag vet inte hur länge vi stod där och kollade och väntade, så himla söt...
 Efter det besökte vi de små husen och tänka sig, vi var helt ensamma inne i det lilla fiket. Där inne brukar många barn trängas, men nu kunde jag köpa kakor av bara dem och de kostade bara fyrtitio :)
Jag var ju också tvungen att visa Dick Törnrosdalen, trots att inga soldater eller Katla var där. Barnen älskar alla fall att springa i grottan :) De små husen är också roliga, de är som små museum.
Lillasyster måste göra precis som brorsan! :)
 Vi gick och till Katthult  för att träffa Emil och leka lite där!
Hoppa i höet är ju så klart jätteroligt :)
Glass är ett måste på ALV :)
Avslutningsvis åkte vi Saltkråkan som barnen verkligen gillar och sedan hade ju så klart inte Dick åkt. Vid utgången stod gatumusikanterna och spelade, Mila diggade medan Timo var mer intresserad av att gå i vattenpölar.


En härlig dag att bära med sig trots att jag kände ett stygn i hjärtat när jag gick därifrån, så länge det dröjer innan vi kan gå där nere och strosa igen. Men verkligen skönt att få avsluta med en så här lugn och härlig dag.... Så glad över vår fina park och verkligen roligt att jag har barnbarnen så jag har en anledning att gå dit ofta :)

Kram på er!


Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...