fredag 16 december 2016

Julklappsrace och mycket mer!

Fredag igen och näst sista veckan denna termin är till ända...  Nu har vi bara 4 dagar kvar till jullov och jag måste erkänna att det går lite trögt nu, både vi och eleverna är trötta. Veckan har inneburit allt från Hjärt o lungräddning, SO-prov, Bokfest med eleverna, lucia på Timo och Milas förskola, ridning, kiropraktorbesök och julfest på jobbet :)
Firar framgång med bokfest, så duktiga läsare vi har :) Det blev mingel, tipspromenad, samt utdelning av Nobels litteraturpris :)
Så mysigt att vara med barnbarnen på luciatåget, nu var ju inte Mila speciellt intresserad att gå med i tåget, men i år var alla fall Timo med nästan hela tiden. Luciafirandet är utomhus och efter sången fick vi glögg och pepparkakor :)
Skönt att ha avklarat HLR med alla fyrorna innan jag åker och det gick jättebra. Sedan har jag varit på ett till besök hos kiropraktorn och nu gäller det att stretcha massor så det inte går tillbaka och så ska jag hinna med ett besök till efter jul. Och i helgen blir det att rätta historiaprov och en överraskningsresa och besök från Västervik :)

Igår hade vi vår årliga julfest med julklappsrace, så  galet roligt och alla blir helt tokiga på dessa klappar :) Först var vi några hemma hos kollegan Therese i deras himla fina hus, så underart fint inrett, hon är otroligt duktig Therese :)
Sedan var det dags att inta jobbet och i år var vi i vårt personalrum och sedan hade vi racet i ett klassrum och det var faktiskt himla trevligt. Vi har knytis med en massa plockmat och gott snacks :) och det blev massor av godsaken, men först första varvet av racet :)
Efter att ha ätit och druckit av den goda plockmaten och skrattat en massa med kollegorna så var det dags för omgång två av racet, nu efter att ha öppnat paketen :)

Vi var en trogen skara på 5 pers som var kvar lite lägre än de andra, så lite trött var jag allt när klockan ringde idag, men vad skoj vi hade, så det var de värt :) :)

Trevlig helg!
Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...