måndag 19 december 2016

2 veckor kvar och lördagens surprise!

Ups, nu är det bara 2 veckor kvar till jag reser, och jag börjar känna mig riktigt pirrig, trots att det är tredje gången gillt för mig så börjar det kännas riktigt i maggropen.... Jag tror jag har allt praktiskt klart med allt vad det gäller, det är packningen i resväskan och det väntar jag med någon vecka :) Ngra saker till ska inhandlas på hälsokosten. Jag tror även jag har koll på julen och dess tillbehör :) Ja så var det då det där med jobbet som verkligen inte är klart, trots att det bara är 3 dagar kvar :) Som sagt jag får nog ta en eller två dagar på jullovet. Helgen och kväll har jag tillbringat med att rätta och bedöma SO-proven och nu ska de in i vårt nya bedömningssystem, sedan ska jag ha medarbetarsamtal med rektorn, överlämning till min vikarie, hjälpa min kollega att bedöma matematiken och sedan måste jag planera lite till nästa termin till mina vikarier och en pedagogisk planering är inte klar och sist med inte minst städa upp på mitt skrivbord :( Ja, ja ni hör att det är den del....

För att återgå till helgen som var så har jag inte bara rättat SO-prov, nej då, jag har allt varit ute på lite roligheter. I lördags blev vi utbjudna av en av Dicks arbetsgivare, vilken tur att han har tre stycken och jag blir medbjuden på två julfester. Jag är ju själv kommunanställd så vi blir inte bjudna på någon julfest, det finns det ingen ekonomi till. Men som sagt klockan 16 skulle vi bli hämtade och det vi visste var bara att vi skulle till Linköping. Jag tänkte att det blir ju trevligt att gå ut och äta där, men surprise, det blev mer än så :) Vi åkte till Saab Arena och så en julshow med Tommy Körberg och Malena Ernman, å jösses vilka röster, fick flera gånger ordentlig gåshud :)

Förväntansfulla innan vår skjuts anländer :)
Nu är vi redo!
Häftigt när hela kören drar igång med Ronjasången :)
Och så den häftiga avslutningen från snövit i Kalle Ankas jul :)
Efter denna fantastiska show blev vi utbjudna på en italiensk restaurang 1854. Där blev det först fördrink och sedan 3-rätters :) 

Vilken fantastisk kväll och ett stort tack till Johan och Kristin Hemmingsson.

Kram till er alla!
Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...