söndag 25 december 2016

En speciell julafton!

Då var julafton 2016 över och för första gången i mitt 50-åriga liv har jag firat en julafton hemma i mitt eget hem, så skönt det var :) Det blev en riktigt härlig julafton med alla nära och kära hos oss.... Det kunde inte ha blivit bättre, god mat, godsaker, tomte med julklappar, Kalle Ankas jul och härlig gemenskap med hela familjen samlad... Denna julafton var också väldigt speciell, då vi fick fira lite extra :)
Julefrid med julgröt och adventskalender!
Tomten hade varit med klappar!
Och som vanligt poser framför granen! 
Och så var det dags för julbordet!
 Kalla Anka och alla är samlade :)
 Kaffe och Johannas lingonkaka i väntan på tomten!
Å så kom han då, som vi väntat :)
Nöjd kille!
 Fler som blev nöjda! :)
Och denna tjej var också väldigt nöjd! :)
 Jag fick flera fina julklappar, men denna värmde extra fint i mamma- och mormorshjärtat, Johanna, Elina, Timo och Mila ingraverat på halsbandet...

Ja, vilken julafton det blev och som sagt det var en speciell julafton för för 30 år sedan, 24 dec 1986 förlovade Dick och jag oss, så det var vi ju tvungna att fira lite extra, så min älskade tog fram en prossecco som vi skålade i :)

Tänk att vi hållit ihop i mer än 30 år, i både nöd och lust, trots att vi inte lovat det inför Gud så har vi lyckas, det är inte dåligt tycker jag...:) Och kärleken består, lika stark nu som då, och nu ska vi vara ifrån varandra ett par månader, men vi vet ju att det funkar, vi litar på varandra och det är faktiskt bra och nyttigt att få längta och det ger mig styrka och jag blir ännu säkrare på att det är han jag vill fortsätta leva mitt liv med, inga tvivel :) Älskar honom så!

Tack min fina familj för en underbar jul och att ni finns i vår närhet och gjorde julafton till den det blev, älskar er alla!

Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...