fredag 30 december 2016

3 dagar kvar!

Ett snabbt inlägg så här 3 dagar innan jag beger mig.... Denna vecka har det varit check på en hel del som avverkats, frissan (rätt kortklippt nu :), kiropraktor, fixat naglar, haft kalas, myst, fikat och gosat med barn och barnbarn, inhandlat det sista på apoteket, packat, förberett inför nyår m.m
Nyklippt!
 Johanna o jag fikade med barnen på Bakfickan!
 Kalas för en snart 29-åring! _)
 Mys med min äldsta!
Hoppas jag klarar mig nu :) Haha dessutom finns superbra apotek på Lanta!!
Nu ska jag villigt erkänna att det pirrar i hela kroppen, trots att jag gjort detta två gånger förut så är jag nervös :) Det är ju trots allt 3 månader jag ska vara iväg från nära och kära och till råga på allt till andra sidan jordklotet... Sedan vet man ju aldrig från år till år hur just detta år blir. Vi har ju dessutom en ny rektor så det är säkert många nyheter på skolan. Men jag har mina vänner och jag vet att jag trivs på Koh Lanta, jag älskar maten, thailändarna är alltid gästvänliga, värmen, ljuset och solen finns där så jag tror inte det kommer gå någon nöd på mig.... Jag är i alla fall så glad att jag åter igen får chansen att göra detta äventyr, för i år sökte dessutom 30 återvändare + 300 till :) Jag är stolt över mig själv att våga ta steget ännu en gång, trots att det gör ont i hjärtat att lämna min familj.....

Nu måste jag återgå till att förbereda nyårsafton!
Kram på er och gott slut!
/Marie

1 kommentar:

Mimmi sa...

Önskar dig en toppenresa och vistelse i paradiset! Ta hand om dig och njut av det som väntar dig. Kram Mimmi 🌸

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...