fredag 23 december 2016

Dan före dopparedan!

Nu har jag jobbat min sista dag i Sverige på väldigt länge. Vi hade en fantastisk avslutning i kyrkan med elever som sjöng så otroligt fint, fick både gåshud och tårar i ögonen... Vi fick en fin amaryllis av eleverna... Jag kommer sakna både elever och mina fina kollegor, men tiden kommer gå så fort och snart är jag där igen. Jag fick en massa goa kramar innan jag åkte, så goa de är de små fyrorna :) J
I veckan har jag för övrigt hunnit med att göra lite julgodis, och även knäcke. Vi firade Mila som fyllde 1 1/2 år :) Och så red jag min sista lektion på väldigt länge, åh vad jag kommer sakna det...
En rolig sista ridlektion på Blomman, först ett dressyrpass och så avslutade vi med stafetter, där både jag och Blommar är tävlingsinriktade så oj vilken fart det blev :)
Idag har det varit fullt upp här hemma och alla har varit aktiva med både det ena och det andra. Käket invaderade Johanna på förmiddagen och med hjälp av Nicke lev det både julgodis och julkaka :)

Nu sitter vi här, jag, Dick, Johanna och Nicke och ser på Bingolottos uppesittarkväll och det luktar kanel från julgröten som står och puttrar och likaså doften av griljerad skinka som Dick precis har plockat ur ugnen :) Nu är väl allt så gott som klappat och klart inför morgondagen, t.o.m är bordet dukat :) Vi har varit en sväng hos Elina och Tommy och ätit lite god julmat och gosat med våra älskade barnbarn....
 Mina älskade små...
Bordet dukat och klart, så gästerna kan komma :)

GOD JUL på er alla fina bloggvänner!

Kram Marie!


Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...