lördag 3 december 2016

Julfest och 1 månad kvar!

Idag är det fredagen den 2 dec och det är exakt 1 månad till jag åker och det känns helt galet. Jag fattar inte hur fort tiden går och i veckan har jag fixat både en förlängning av reseförsäkringen och mitt visum har anlänt och det känns så skönt, för nu är alla stora grejer fixade, nu är det bara packningen kvar... :)

Men nu är det som sagt i månad kvar och jag har HUR mycket som helst kvar på jobbet, jag har precis bara börjat med terminens bedömning eftersom vi håller på att byta från infomentor till IST, som jag håller på att lära mig dessutom. Så som sagt jag ligger liiite efter.. Och sedan ska vi fira både jul och nyår här hemma hos oss. Men det ska bara bli kul och vet ni... jag har aldrig firat jul hemma i mitt eget hem :) Så det ska bli både roligt och väldigt skönt och jag ska minsann få riktig julstämning här hemma i vår fina lägenhet. Våra barn tyckte väl inte riktigt att man kan fira jul i en lägenhet, men jag tror det blir riktigt bra :)   och någon gång ska väl bli den första :)

Eftersom det är rätt stressigt nu så har det blivit en del bloggtorka här, men tänkte skriva lite om förra helgen som vi tillbringade i Oskarshamn då vi blev bjudna till en av Dicks chefer, Micke och Annie i deras helt ljuvliga hus i Figeholm, ett hus som är 350 år gammalt, så himla fint, jag blev helt salig....
 Och här ska vi sova i gästrummet :)
Efter lite snacks och gott att dricka kom taxin och hämtade oss för att köra till Badholmen i Oskarshamn på julbord.
Efter ett riktigt gott julbord blev det lite quiz :)

Dagen efter vaknade vi till 1:a advent och efter en god frukost blev det sightseeing ute i det nybyggda stallet .:)

 Ja, vilken gård, så himla härligt att bo i ett så stort, charmigt och fint hus och dessutom ha ett nybyggt stall på gården  :) Det var i alla fall en väldigt trevlig helg och så roligt att träffa Dicks kollegor med respektive, vilket vi gör en gång om året :)

Kram på er!
/Marie

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...