måndag 12 december 2016

3 veckor kvar!

Så här i slutet på terminen tryter energin och nu är det inget undantag. Jag känner mig sliten och längtar efter ledigt, samtidigt som jag har massor kvar att göra och avsluta... I helgen försökte jag att ta det lugnt och samla på mig lite ny energi, jag myste här hemma, tände ljus och hade det lugnt och skönt, samtidigt som jag fick lite saker gjorde på dagarna...:)


Idag är det exakt 3 veckor kvar till att mitt plan lyfter... och det är som vanligt med blandade känslor, en del av mig längtar något otroligt, längtar efter Thailand, Koh Lanta, Sanuk, vännerna, värmen, ljuset, solen, maten, de gästvänliga thailändarna, dofterna, sanden mellan tårna, maten, Singha m.m., Den andra delen av mig börjar få ångest av att lämna mina nära och kära... så här är det alltid innan jag far och ändå vet jag att tiden går så fort och det går bra att vara ifrån min familj. Men jag måste villigt erkänna att jobbigast är att lämna mina älskade barnbarn... I söndags längtade jag så efter dem så vi åkte ut en sväng bara för att jag skulle få krama och pussa på dem.....
Öppnar mormors paketkalender :)
 Åh, sötaste barnen i världen :)

Nu blir det god natt här på Storgatan!
Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...