tisdag 14 juni 2016

Sista rycket!

Sista rycket kan man verkligen säga, full aktivitet i klassrummet har det varit, bänkarna är tömda och skurade, alla mina skåp är tömda och har fraktats upp en våning, allt på väggarna är nere och hyllorna är torkade... Alla har varit jätteduktiga och villiga och hjälpsamma att bära grejer. Samtidigt som allt är rörigt värre, men det har funkat mycket bra..:) Idag har vi också lyssnat på sista kapitlet av Bröderna Lejonhjärta som läses av Astrid själv och imorgon ska vi så klart avsluta med filmen. Sedan blir det genrep i kyrkan efter lunch... Och sen har vi bara en dag kvar i skolan innan det är dags för avslutning i kyrkan på fredag...

Nu nalkas snart ett långt och skönt sommarlov för mig och det ska bli så skönt så. Tänk att vakna utan att klockan ringer, gå ut en morgonpromenad, hem och äta frukost i lugn och ro, läsa massor av böcker och bara ta dagen som den kommer, åh vad jag längtar. Jag kommer kunna träffa barnbarnen jättemycket, kanske blir det lite ridning också :) Så klart ska vi ut och resa lite och som vanligt blir det en Greklandsresa, i år ska vi prova ön Zakyntos som tillhör de 7 joniska öarna och ligger i Joniska havet vid Greklands västkust. Korfu, Paxos och Lefkas är öar som också tillhör också de joniska öarna.
Ja det duger väl! :)

Nu ska jag ladda för morgondagen!
Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...