onsdag 22 juni 2016

Sommarlov!

Sitter här och ser på nyhetsmorgon med en stor kopp kaffe i handen och njuter av mitt SOMMARLOV, som har börjar idag. Två dagar fick vi arbeta utan elever och den mesta av tiden var dessutom redan upplanerad med en föreläsning, möte med förstetlärarna och ett med hälsoteamet och utvärderingar m.m. Så tiden med att beställa, sitta med sitt nya arbetslag och städa och rensa upp var absolut inte tillräcklig, så det blev en enormt stressig sistadag. En sak som i alla fall var väldigt uppskattande var att jag och min kollega Per var ute och åt tillsammans och vi fick en sista pratstund som kollegor eller det lät kanske konstigt för vi kommer ju så klart fortsätta att vara kollegor, men efter fyra år i samma arbetslag splittras vi till hösten. Vi har fungerat mycket bra tillsammans och trivts så bra i vårt arbetslag, så det var lite deppigt och det kändes konstigt när han tog sitt pick och pack och flyttade bort sina grejer från oss :( Men min andra kollega Maria och jag hade köpt lite presenter till honom alla fall.....
 Den första presenten var väl kanske inte jättesnäll :)
 Men så klart fick han också sitt favoritgodis "lakrits" också :)
Vä hemma efter en hektisk dag så blev det en snabbdusch och ett besök på Coop för att inhandla lite grillat med en sallad. Sedan kom Ann och vi cyklade till kollegan Maria på en god sommardrink, ett mousserande vin som heter "Mia" med hallon :) och så lite snacks.... Så trevligt och gott!

 Efter en trevlig stund hos Maria och en rejäl regnskur cyklade vi vidare till VOK för att träffa ytterligare några kollegor. En liten tradition hos oss på A-L är just att avsluta terminen vid VOK-stugan. Alla har med sig något att grilla eller äta och dricka och så har vi bara så roligt och trevligt som vi kollegor på A-L kan ha. Denna kväll var vi lite manfall, men det gick ingen nöd på oss, för det var längebsedan jag skrattade så mycket, jag hade ont i både käkar och magen efteråt :) Vilka fina kollegor jag har....

 Så mycket skratt :) :) :) :)
Det där att längta efter något mår jag så bra av och nu har jag ju längtat efter mitt sommarlov en lång tids väntan och äntligen är lovet här och det känns så himla skönt. Jag behöver verkligen släppa jobbet nu, men jag vet av erfarenhet att det tar ett bra tag innan jag släppt det helt och sedan i slutet av lovet vet jag också att tankarna på uppstarten börjar ta form. Så nu gäller nedladdning av kropp och själ och jag ska göra mitt yttersta för att försöka släppa allt vad som gäller skola. Jag måste faktiskt ta en sväng till skolan idag för att hämta hem lite saker och plocka undan det sista, men sen.......

Sen ska jag längta efter nästa sak, hmmm vad kan det vara det, jo först ska vi fira en familjemidsommar, vilket var väldigt länge sedan och det ska bli så mysigt och veckan efter det ska jag åka på dagridläger till Tuna, så ni förstår säkert att jag längtar....:)

Ta vara på dagen och alla möjligheter till att må bra!
Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...