söndag 12 juni 2016

Helg!

En solig, men kanske lite kall söndag, vilket inte gör så mycket, för idag har jag intagit datorn, för det är sista dagen att definitivmarkera betygen...
Just nu har jag tagit en brake för lite mat och så ett blogginlägg om helgen, och det har som vanligt varit fullt upp... I fredags så kom Anders o Mia hit en sväng på lite mat och från början var det tänkt att vi skulle gå på öltältet men vädret sa ju att det skulle regna så vi tvekade, men så gjorde det ju inte det så vi ångrade oss igen och gick ner en sväng. Men det hade varit bättre om vi hade suttit kvar här hemma i värmen för det var så in i nordens kallt.....:( Vi var nog bara där nere ett par timmar och vi hann att lyssna på Livens ett tag....:)

Jag bjöd på en god lax-och spenatpaj med sallad och rom- o räksås :)
Det som var bra med att det var så kallt var väl att vi kom hem skapligt och kom i säng eftersom vi skulle ha gäster dagen efter igen...:) Pigg och glad hoppade jag upp denna soliga lördag och efter en långfrukost tog vi tag in våra extremt smutsiga fönster, men med lite teamwork hade vi snart putsat igenom dem alla :) De är många och stora, men som sagt det gick riktigt smidigt..

Vi hann också med lite shopping så där på lördagseftermiddagen, äntligen fick jag med Dick att handla på sig några shorts och T-shirts :) Men sedan var det dags att inta köket för att förbereda en tre-rätters till kvällen. Först gjorde jag ostkex med skagenröra till, efter det en kladdkaka med 70 % choklad som det skulle serveras grädde o hallon till och till sist lyxpotatismos och till det oxfilé med rödvinssås och fläskfilé med b-sås och en melonsallad till... Gästerna blev hämtade av taxi Dick kl. 19 och sedan anlände de Storgatan. Vi hade en riktigt trevlig kväll med mat, mycket prat och skratt. Vi passade också på att fira Dag som fyllt 60 år...
Förrätt!
 Tack för fina blommor!




Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...