lördag 11 juni 2016

Förra helgen!

Oj, nu får jag snart skäll igen för nu var det visst rätt många dagar sedan jag kikade in här och ni vet ju vad jag som vanligt skyller på, visst det har varit väldigt intensiva dagar...:) Så detta inlägg får väl blir en snabb genomgång av veckan... Men förresten måste först ta lite om förra helgen som blev extra lång eftersom det även var ledigt i måndags... Ok, efter vår övernattning eller det var ju ingen övernattning så var jag i alla fall väldigt trött och sov till halv två på eftermiddagen och vaknade till en underbart solig dag. Så jag gick och köpte mig en sallad och Dick o jag åkte ut ett par timmar och la oss vid bryggan....

Kvällen fortsatte ju och vara lika underbar och den tillbringade vi med att grilla hos Ann och Willy, en varm och skön helg som vi tillbringade på deras altan...:)
Nu redo för god mat hos Willy o Ann!
Lördag morgon vaknar man av att det underbara vädret har tagit slut, mulet, kallt och regnet hängde i luften :( Men framåt eftermiddagen klarnar det upp lite och jag åker och hämtar Timo för premiär på ALV. Vi var bara ett par timmar och vi såg en Emil-föreställning och så åt vi våffla med grädde o sylt :)
 Rätt intressant med Emil!
 Men lite jobbigt är det också :)
 Vilar lite :)

Efter en härlig eftermiddag åker vi hem och snart kommer också Mila och de sover över hos oss de små trollen...:) Söndag förmiddag blir det en sväng till Ingebo Hagar och titta på alla djuren och så äter vi lunch där... Timo verkligen älskar att vara bland djuren så vi fick en mysig dag...
 Eftermiddagen tillbringade vi på Vimmerby torg där det blev besök i de små husen och på Hoppetossa och Timo skrek förstås "Land i sikte" när han kom upp på båten :)
Sedan skjutsade vi hem de små liven och åkte hem och tog en härlig grillkväll på balkongen.Men söndag var det dags igen efter en välbehövlig sovmorgon packade vi matsäckskorgen och tog en bryggdag. Vi fick besök av Tommy och barnen och Nicke kom ut en sväng. Eftersom det var Sveriges nationaldag så åt vi så klart jordgubbar och grädde och lite rabarberpaj på det :)
 Och så fick han då sin första abborre :)


På kvällen så åkte jag till Tuna för att ta min sista ridlektion för terminen och det var en underbar kväll, solen sken, dammet yrde och jag red världens bästa Blomman. Åh vad jag kommer att sakna detta, det är ju flera månader tills det sätter igång igen...
                                               Blomman med sitt föl!

Ja, kan väl inte säga annat än att helgen var helt fantastisk, allt man kan tänka, saknade bara döttrarna som i och för sig hade det väldigt trevligt i Göteborg, Ullevi och Håkan.

Finaste systrar, våra älskade döttrar!
Love you!
När väl tisdagen kom var det fullt ös på jobbet, sista veckan innan betygen ska vara satta så en massa omprov, kompletteringar och jobb som ska avslutas. Så Tisdag och onsdag var det jobb dygnet runt kändes det som... Men på torsdag kvällen var det gårdsfest hos rektorn och ett 50 tal kollegor slöt upp. Vi blev bjudna på en jättegod paj och så blev det lite roliga tävlingar, en himla trevlig och avslappnande kväll som verkligen behövdes denna stimmiga vecka....
Och nu är det redan helg igen och jag kan inte fatta att vi har skolavslutning på fredag. Veckan blir förhoppningsvis något lugnare, men å andra sidan ska det städas och packas, både elevernas saker och sedan ska mina saker flyttas för jag ska flytta upp en våning till nästa termin. Det känns så där, för jag har verkligen trivts i mitt klassrum som jag nu haft i 3 år, rekord faktisk för jag brukar alltid få flytta runt. Men men allt har sin tid heter det ju. Det ska ändå bli skönt när veckan är över och vi får två dagar utan eleverna innan vi går på SOMMARLOV, så galet skönt det ska bli...:)

Kram och trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...