söndag 26 juni 2016

Midsommar 2016!

Vilken midsommarhelg, jag tror minsann att den går till historien, underbart väder med både sol och en riktig sommarvärme, familjen, massor kärlek, fina vänner och så avslutade vi helgen med att fira vår lilla 1-åring, det kan inte bli bättre.

Dick och jag åt midsommarlunchen helt allena, tror nog det är allra första gången i vårt gemensamma liv, men det var både mysigt och skönt.... Efter att ha hälsat på i stugan och gått på ängen och plockat blommor och smultron tog vi oss en lunch på balkongen :)
Stugan!
 Midsommarlunch på balkongen!

Senare på eftermiddagen åkte vi ut till Fågelhem för att fira midsommar med familjen, så himla mysigt att vara med barn och barnbarn, nya tider nu :) Har kanske sagt det förr, men dessa älskade barnbarn förgyller min tillvaro något så pass. Jag är så evigt tacksam och så roligt att våra döttrar vill fira midsommar med sina föräldrar och att vi har så kul tillsammans döttrar med svärsöner och barnbarnen :)

Ja som sagt denna midsommar 2016 går nog till historien, tror knappast jag varit med om en sådan värme och för att inte prata om den ljumna kvällen. Tänk att kunna sitta ute och inte frysa med solen går ner i horisonten... Vi avslutade kvällen med krocket och kubb....
 Girlpower!
Efter midnatt tog Dick och jag och cyklade hem med ett leende på läpparna i den ljumma försommarnatten : ) Vilken trevlig kväll, jag är evigt tacksam för livet.....

Midsommardagen lät oss heller inte att bli besvikna utan vi fick vara med om ytterligare en högsommardag. Dagen till ära blev en slappardag, en lugn och skön dag/kväll ute på bryggan, då Mia, Anders, Dick o jag tog cyklarna ut framåt eftermiddagen :)
 Och jag tog premiärdoppet! :)
 Några som var lite djärvare än vad jag var, mitt dopp gick lite snabbare om jag säger så...:)
 Så firade vi Mia som fyller år i veckan, med Mia :)
 Hej då paradiset för denna gång!
Vilken eftermiddag fram till sena kvällen, så avslappnande, skönt och trevligt med goda vänner.

Milas kalas kommer i nästa inlägg :)

En härlig söndag är till ända och det är så skönt att veta att jag är ledig imorgon, jag känner lugnet komma och nedvarvningen komma krypande!
Kram!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...