söndag 21 december 2014

styr med lite av varje!

Nu är helgen till ända och jag har styrt med lite av varje, allt från städning, bakning, strykning, julklappsinköp, paketinslagning, pyntning, packning, mattebedömningar och så klämde vi in lite besök och bjöd på plankstek också :) Det var Dicks bror och hans tjej Panadda som kom i lördags. Jag vaknade tidigt i lördags morse och blev klarvaken när jag kom på att elevernas matematikbedömningar inte är klara så det var bara att hoppas upp och sätta igång och kom på att jag hade tre kartläggningar som specialpedagogen skulle ha innan jag åkte. Nu har jag i alla fall inte så mycket kvar...:)





Julen närmar sig med stormsteg och idag har Dick tagit in granen, för i år blir det ingen plastgran,det har jag bestämt :) och nu är den till och med klädd. Det är första gången det skett hos oss innan dan före dopparedan, men i år måste jag hinna njuta lite av den och likaså är det med pyntningen, så tomtar m.m. är på väg fram redan :) och juldukarna är strukna. Imorgon blir det mer jobb med bedömningar, men sedan ska det julhandlas och så ska jag göra knäck...:) innan jag pyntar vidare...

Idag provvägde jag min resväska för att planera vidare och jag blev glatt överraskad, för den var inte uppe i 15 kg än, och jag har ju förstås inte packat ner necessärer eller alla kläder ännu, men nu behöver jag inte oroa mig, däremot är handbagagets  mer än tillåtet..

Ha det så gott i alla julförberedelser och njut av det...

Kramar Marie!




Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...