lördag 13 december 2014

Lucia och vurpa!

Nu är en vecka till gången och jag säger check på den, för veckorna nu är så intensiva och nu är också lucian över. Våra femmor tillsammans med treorna gick luciatåg inför hela skolan F-6 igår och det var så fint, så himla vackert så fröken satt där med tårar i ögonen. När det väl gäller så klämmer de i och sjunger för kung och fosterland, outstanding :) Maria heter min kollega som också är musiklärare och det är hon som ska ta åt sig den mesta av äran, för vilket jobb det är.... Men som sagt skönt när det är över och nu är det bara en vecka kvar och då ska allt göras klart och jag måste hinna bedöma också, men jag har ju hela veckan mellan jul och nyår på mig :)

Förberedelser inför den stora dagen :)

 Nu är det dags!





Nu sitter jag framför teven och ser på lucia och och har tänt de två ljusen i adventsljusstaken och myser av stämningen... Men kroppen min är öm och mörbultat av gårdagens hemska vurpa. Ja, jag är ju inte riktigt klok, jag tog cykeln stressad som jag var och gatorna var täckta av is. Inget jag först la någon notis om, förrän jag pladask låg där. Herre gud det kunde ha gått riktigt illa. Cykeln bara försvann under mig och jag slog i höften och knät och klarade huvudet för inte hade jag någon hjälm inte... När jag skulle kravla mig upp häll jag knappast på att ta mig upp för det var så halt. Jag försökte gå med cykeln en bit med det var lättare sagt än gjort, så jag försökte ändå att cykla sista biten. När jag kom fram till skolan darrade benen och mitt knä värkte. Så i natt kunde jag bara sova på ena sidan för höften är riktigt öm och så hade jag en kudde mellan knäna son skydd. Får nu hoppas att detta inte blir värre, det är ju inte precis läge att skada sig.

Förra året vi denna tid var jag på sjukan med just detta knä som värkte och var svullet och de konstaterade artros... Och jag har faktiskt haft lite ont de senaste veckorna så det här gjorde ju inte saken bättre. ... Nu ska jag i alla fall ta tag i kvällen meny, för ikväll ska vi ha gänget här, det blir en sista träff på ett tag.

Trevlig advents helg :)
Kram Marie!


Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...