fredag 19 december 2014

Julklappsrace med kollegorna!

Nu så är terminen slut och idag hade vi en trevlig julavslutning i kyrkan :) Det var lite sorgligt att säga hej då till eleverna, och flera uttryckte att de tyckte jag var borta alldeles för länge sist. Jag fick alla fall varma och goa kramar av dem alla, som jag får bevara inom mig. Två av flickorna hade gjort fina julkort och skrivit så fint att jag fick en tår i ögat... Sedan var jag kvar i flera timmar efter att jag slutat och försökte få ordning på mitt skrivbord, papper och bedömningar m.m., men tyvärr är jag långt ifrån klar. Jag får nog ta till en hel del av helgen också...

Igår hade vi vårt årliga julklappsrace och det är ju som vanligt himla roligt. Jag bjöd hem några kollegor på lite glöggmingel. Vet ni inte vad de heter på bilden så säg Maria, för det heter de nästan allihop :) Det var i alla fall trevligt. Jag kommer sakna dem, det är ett som är säkert. Det är skönt att veta att man har goa kollegor...:) Sedan gick vi iväg till skolans fritids för julklappsrace och så hade vi knytis så alla hade med sig lite olika gosaker Racet blev som vanligt lite smått hysteriskt och många skratt blev det under kvällen   :)








Nu närmar sig mitt äventyr med stormsteg och jag börjar faktiskt bli lite pirrig, trots att jag varit iväg förut och vet vad som förväntas av mig, vilket jag inte hade en aning om förra året. Men det är väl att jag ska lämna mina fina här hemma och det är ju alltid tufft, men jag vet hur fort går. Men visst känns det att det närmar sig, en skräckblandad förtjusning :)


3 kommentarer:

Maria R sa...

Jag snodde några bilder 😘❤️vi ses snart igen och det ska bli så kul att läsa om ditt äventyr😄

Mimmi sa...

Tack för att du ordnade lite mingel innan racet. Mycket trevligt! Kram

Marie sa...

Det var himla trevligt att ni ville komma, det är så sällan vi hittar på något tillsammans så roligt att träffas lite innan :)

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...