söndag 12 maj 2013

Övernattning!!

Japp då var den gjort, Astrid Lindgrens skolas mila alltså, nu har hon tänts och brunnit ut...:) Det var allstå i tisdags som milan "Astrid" tändes...:) Dagen till ära fick eleverna laga sin mat på stormkök och murikor, det blev kycklingwok med nudlar, mums tycket alla:) Vi hann med att städa, hugga och såga ved, leka och sjunga innan det var dags för hemfärd...

På kvällen träffades vi igen med föräldrar och syskon då vi gick trädstigen och vi grillade, de fick också veta en del om vår mila...:) Kl. 21.00 skickades alla hem och vi grillade korv med eleverna och efter det grillades det bananer med choklad i:) Sedan hade mörkret lagt sig i Hörestadhultskogen. Några få elever somnade innan ett och några tog sig en eller två timmars sömn, men de allra flesta höll sig vakna hela natten lång:) Vi hade en mycket trevlig och rolig natt som också höll sig skapligt varm. Temperaturen var aldrig under 7 grader, helt okej. Framåt kl. 3.00 kröp jag i alla fall ner och vilade mig någon timme i sovsäcken som jag lagt i min baden-baden:) Jag kan väl säga att efter en dusch hemma var det i svårt att somna i sin egen säng...

matlagning....


 Kolaren Berth vaktar sin mila!!
 Allsång på dagen!
 Kollegorna sitter och myser när mörkret lagt sig!!

 Per börjar bli lite trött!!!
 kl. 2.00 åker gitarren fram :)
 Per gör allt för att hålla sig vaken:)
 Börjar ljusna kl. 4.00!
 Härlig morgon kl. 5.00!

Kl. 05.30 är det dags för frukost!


Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...