lördag 18 maj 2013

Helt okej att vara lärare!

Att arbeta som lärare är riktigt roligt och inte minst varierande. Man vet inte vad som händer från den ena dagen till den andra, trots en välplanerad undervisning. Denna vecka har jag varit i Kalmar två gånger, och det var planerat att jag skulle åka en gång, men jag tycker ändå att det varit helt okej dagar på jobbet att få två guidade turer om Regalskeppet Kronan, samt en piratutställning där även eleverna i år 6 lekte och hade kul:) Jag har också fått två shoppingturer på Baronen. Vi var också och gick en 1600-tals vandring igenom Kalmar och så besökte vi Domkyrkan, som byggdes på 1600-talet. Där inne har jag inte varit sedan jag fick min lärarexamen där inne, så det blev lite nostalgiskt:)


Så här såg det ut när Kronan förliste utanför Öland på 1600-talet!. 300 år senare hittades Kronan igen och sedan 80-talet har de varje år dykt ner för att fynda föremål...
 En rik och en fattig på Kronan!
 Nere på kanondäck!

 Dykare håller fortfarande på efter 30 år och dyker nere i vraket.
 Roligast var nog även för sexor att leka pirater:):)

 Och så dags för Domkyrkan!

Som sagt helt okej att vara lärare, men till detta hör just nu utvecklingssamtal efter jobbet till framåt 18.00 denna vecka, planera lektioner, skriva IUP till varje elev, dokumentation av Nationella proven, möten, betygssättningen ska snart vara klar och den ska läggas in på en webbsida och sedan ska varje elevs betyg skrivas under. Så visst är det varierande, en del undervisning, men jag tror den andra delen tar över.....

Må så gott och njut av helgen fina bloggvänner!

Kramar Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...