torsdag 9 maj 2013

And so we fly

Måste bara få lägga ut några bilder från föreställningen i onsdags, några bilder har jag tagit med min mobil som inte blev så bra, och några har Tommy tagit som blev desto bättre och en har jag snott från fotografen Emma Jansson :)

De första bilderna är från dansen "In a Time Lapse" och fotografen är Roger Lybeck, känd koreograf som bl.a. koreograferat mellanakten i melodifestivalens första delfinal ;)
Johanna i resväskan :)

 Emma Janssons vackra foto!

Här har vi Johannas solo där hon tolkar Olof Palmes tal om fördomar, alltså ni förstår så fint och mammas tårar rann nedför kinderna.. Det var ett radioanförande om invandrare 25 december 1965...:) Det är bara Johanna som kan komma på en sådan sak och vilken känsla. Hon tolkade talet med sådan känsla och inlevelse, helt otroligt vackert ♥.....

 Denna dans var en modern dans som koreografen Christina Tingskog har koreograferat.. och den heter "Numbers"....




 Och här tackar Balettakademins avgångselever 2013 för sig..:) Föreställningen heter "and so we fly", och är som ett examensarbete för dessa fantastiska elever som styrt och fixat med precis allt från bokat lokaler, ljud och ljus, transporter till och från alla ställen, marknadsföringen med planscher och annonser och så, samt övernattning. Likaså det ekonomiska som de själva dansat in, så allt har de skött alldeles själva, och Johanna har just haft ansvaret för Sagateatern i Linköping som hon förstås skött galant:):)

Innan Linköping var de i Örebro och efter åkte de till Köpenhamn, sedan vidare till Oslo, Åmål, Åbo och avslutningsvis blir det final på Dansens hus i Stockholm, så dit bär det av förstås...:)


 Stolt mormor!


  
Stolt mamma ♥

Å här händer det saker:), mina finaste ♥


Önskar er alla en riktigt trevlig och skön helg!!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...