tisdag 31 maj 2011

VÅRPROMENAD!!

Igår kväll följde jag med Elina till Källeberg när hon skulle rida sin Blue, jag passade på att ta en härlig vårpromenad i skogen med Jeko..:) Det var så underbart att insupa vårens alla färger och lukter och framförallt lugnet som skogen inger, verkligen något jag behöver nu i allt som händer och sker runtomkring mig. Jag väntar på ledighet, jag går på sparlåga, och det passar väldans bra med en långledig helg nu, och det gör ju inte saken sämre att det fina vädret ska fortsätta.:). me like!!!!

Så klart passade jag på att fota lite också, inte kan man motstå en hage med tre ston och deras urgulliga föl, ÅHHH så söta när de skuttar omkring som Bambi på hal is.... Jag skulle kunna stå och se på dem hur länge som helst om det inte hade varit för myggen, sommarens plåga...:(













Hoppas att ni har sett artikeln i tidningen idag, verkligen bra skrivet av Rebecka Forsgren. "Ge hals" är något som står på kommunens hemsida att vi ska göra och det gör vi nu. Vi har alltså fortfarande inte fått svar på våra frågor gällande den nya omorganisationen som vi för första gången gav uttryck för i februari med ett upprop till förvaltningschefen. Demokrati i all ära men vad gäller denna nya organisation har ingen lyssnat på varken lärare eller rektorer...



Vi har iställets tystats med att vi ska acceptera det som sker och agera professionellt, vilket vi tycker att vi gör nu, för detta gör vi för våra elevers och verksamhetens skull. Vi lärare har yttrandefrihet som alla andra, vilket faktiskt alldeles nyligen togs upp i vår lärartidning. Lärare är livrädda för att ifrågasätta och säga/tycka emot, men som sagt vi har lika rätt som alla andra. Helst ska vi inte öppna munnen utan acceptera allt som sker runt omkring oss....



Den största frågan vi ställer oss är VARFÖR och varför just nu när vi är mitt uppe i att implementera den nya läroplanen. Och vidare hur de tror att Vimmerby kommuns skolor ska bli en av de 10 bästa 2014 och den allra bästa 2017, vilket har sagts???? Vi tror inte att genom att tvinga rektorer att flytta runt på tjänster det varken sökt eller vill till gör verksamhten till det bättre...:( Hur vi ska höja elevernas måluppfyllelse i denna röra är också en gåta? Om ni inte har läst tycker jag att ni ska göra det, jag länkar sidan nedan.





Marie och kollegorna på Astrid Lindgrens skola "GER HALS"


Kramar till er!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...