onsdag 11 maj 2011

Drömmar svåra att förverkliga...

Tänkte avslöja en liten dröm... Men drömmar blir ju sällan sanna och tyvärr så gäller det också min lilla dröm. Men för ett litet ögonblick kunde jag drömma om den där lilla röda stugan vid strandkanten inte så långt ifrån Vimmerby...:) Det var på påsklovet när jag läste Vimmerby tidning som jag såg att en liten röd stuga på härlig sjötomt vid sjön Snesnaren var till salu... DEN vill jag ha tänkte jag, tyvärr var det minst 30 till som tänkte så...

I lördags när vi var på visningen och jag såg allt folk strömma till insåg jag att min dröm inte skulle förverkligas... Den lilla stugan som varken har vatten eller avlopp och dessutom var i stort renoveringsbehov hade utgångpriset 575 000... Och ni kan ju bara tänka er var det slutar när budgivningen sätter igång imorgon...:( Ja där slutar min lilla dröm..............


Ni som läst min blogg en längre tid vet att jag har mitt lilla sommarparadis ute vid bryggan i Borstingen, men för att återgå till min dröm så har jag i flera år funderat på hur det skulle vara att ha en stuga där... För ett par veckor sedan ringde jag byggnadsnämnden för att höra hur det är med strandskyddet, vilket jag redan visste, man måste bygga 100 m ifrån strandkanten, men jag frågade även vad som gäller en friggebod på 15 kvadratmeter som ändå inte är byggnadslov på... Svaret på det blev tyvärr att det också var 100 m... Innan vi skulle kunna bygga en stuga där måste halva skogen ner och så vidare och så vidare... Ja, ja det är väl bara att glömma den där drömmen om den lilla röda stugan vid strandkanten....


Må så gott fina bloggvänner!


Kramar från Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...