tisdag 17 maj 2011

Deppigt...

Trött, trött och väldigt trött just nu, kanske sviter av helgen men det tillhör verkligen inte vanligheten att jag somnar i soffan efter kvällsmaten, men har faktiskt gjort det både igår och idag... Jag har visst kommit i en lite svacka, det är väl lite allt möjligt som spelar in... Känner mig väldigt ledsen, besviken och deppig av att vi inte ska få behålla vår rektor till hösten. Jag försöker verkligen att tänka på att jag måste försöka och ge det hela en chans, men tanken går snabbt åter till att jag inte vill arbeta kvar på skolan när vi inte har kvar vår duktiga pedagogiska ledare som med tydlig hand pekar i pilens rikting...:( Jag funderar å ena sidan att söka annan lärartjänst men de växer ju inte på träd och å andra sidan funderar jag faktiskt på att göra något helt annat... MEN VAD???????

Är det värt allt detta jobb???? Jag trivs helt fantastiskt med att undervisa elever och man får så mycket tillbaka, men sedan är det ALLT arbete runt omkring. Just nu har min motivation dalat och det funkar inte i vårt yrke, man måste vara på topp och arbeta varje kväll och helst på helgen också. Vi har ju 45,5 timmar på en vecka för att vi arbetar in våra lov... Men det kan jag lova att dessa timmar räcker absolut inte, så frågan är, är det värt all denna tid??????? Gott om fritid är det ont om....

Detta inlägg var var inte roligt, usch och fy vad le jag är... Men ibland kan det vara skönt att skriva av sig när man känner så här eländig och bläig.... (hihi ett nytt ord)

En glädjande sak som jag tog mig för ikväll nu när allt känns pest var att börja surfa på resor... ÅH VAD JAG LÄNGTAR..... Det är det jag ska rikta mina tankar åt nu och sedan blir det en och en annan glutt efter tjänster.... Ja, man kan inte vara glad och på topp jämt, men förhoppningsvis går det snart över och att motivationen och glädjen åter hittar tillbaka...


Kramar till er trogna bloggläsare!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...